Para iadesi yapmayan firma nereye şikayet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya tüketici bilgi sistemi (TÜBİS) üzerinden e-Devlet kapısı üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Bu konuda tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.
Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?
Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.
Satıcı iade edilen ürünün ücretini ne kadar zamanda ödemek zorundadır?
Cayma hakkına ilişkin bildirimin kendisine ulaşmasından itibaren 14 (on dört) gün içinde mal/hizmet bedeli ve teslimat masrafları Alıcı’ya iade edilir ve Alıcı, 10 (on) gün içinde mal/hizmeti geri göndermekle yükümlüdür.
İade gelen kargoyu almazsam ne olur?
Kargo sahibi kargosunu bu süre içerisinde teslim almazsa, kargo şirketi genellikle nakliye ücreti ve depolama ücreti gibi ek maliyetler talep eder. Kargo sahibinin kargosunu teslim alamadığı durumlarda, kargo şirketiyle iletişime geçerek kargonun durumunu öğrenebilir.
İade edilen ürünün para iadesi yapılmazsa ne olur?
Toplam bedel 14 gün içinde alıcıya iade edilmelidir. SATIN ALINAN ÜRÜNÜN BEDELİ ÖDENMEZSE: 7. Alıcı, satın aldığı ürünün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, satıcının ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.
Para iadesi yapmayan banka nereye şikayet edilir?
BDDK’ya dilekçe ile şikâyette bulunmak istiyorsanız, dilekçenizde adınızı, soyadınızı, imzanızı, açık adresinizi ve Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numaranızı (TC-ID) mutlaka belirtmeniz gerekmektedir, aksi takdirde şikâyetiniz işleme alınamayacaktır.
Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikayet edilir?
– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.
Tüketici haklarına şikayet edince ne olur?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülüp karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.
Para iadesi en geç ne zaman yapılır?
Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve sözleşmesel ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
İade ücreti kime ait?
Satıcı, cayma hakkına konu malı, iade bildiriminde belirtilen taşıyıcıya teslim ettiği tarihten itibaren on dört gün içinde, malın teslimat masrafları da dahil olmak üzere, tahsil edilen tüm ödemeleri Tüketiciye iade etmekle yükümlüdür.
Yasal iade süresi ne kadardır?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
İade kabul etmemek yasal mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Kargo ücretini ödemezsem ne olur?
Size gönderilen kargoyu teslim almadığınız takdirde alıcıya geri gönderilecektir. Burada herhangi bir borcunuz olmayacaktır, kargo masrafları göndericiden tahsil edilecek ve kargonuz göndericiye teslim edilecektir.
Kargoyu almadım diye icra gelir mi?
Genel olarak internetten alışverişlerde, ürünü teslim almayan müşteriye, ürünü teslim almaması durumunda kargo ücretini kendisinin ödemesi gerektiği, aksi takdirde icra takibi başlatılacağı yönünde cevap verilebilir.
Kargoyu almamak suç mu?
Son noktamızı hemen baştan belirtmemiz gerekirse: Kargoyu kabul etmemek suç değildir ve cezası yoktur. Belirttiğiniz kargoyu teslim almazsanız kargo göndericiye geri gönderilir. Tüketici olarak ürünü kabul etmeyi reddedip cayma hakkınızı kullanmakta özgürsünüz.
Paramı vermeyen işyerini nereye şikayet edebilirim?
Tazminat ödemeyen işvereni nereye şikayet edebilirsiniz? Tazminat ödemeyen işvereninizi ALO 170 ihbar hattına veya Çalışma ve İş Kurumu il müdürlüklerine şikayet edebilirsiniz.
Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikayet edilir?
– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.
Bir firmayı nereye şikayet edebilirim?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Tüketici haklarına nasıl şikayet edebilirim?
Başvuru, uyuşmazlığın konusunu içeren başvurunun, destekleyici belgelerle birlikte tüketici hakem heyetine sunulmasıyla yapılır. Tüketici hakem heyetlerine başvurular, Ticaret Bakanlığı’nın internet sitesinde yer alan başvuru formu kullanılarak yapılabilir.